ONZE realisaties

een greep uit de projecten waar we fier op zijn

Onze projecten zijn altijd een resultaat van een samenwerking. Tussen ons en onze partners, klanten en leveranciers.

Pienter

Strategisch duurzaamheidsadvies en practische ondersteuning voor de agrobusiness

PIENTER is het geesteskind van Frans Timmers, een ervaren professional met jarenlange leidinggevende ervaring in de agro- en voedingssector in zowel Nederland als daarbuiten. Door de toenemende vraag naar duurzaamheidsadvies besloot hij Pienter op te richten. Inge De Clerck was als adviseur betrokken bij de ontwikkeling van het businessplan, het aanbod en branding. Daarnaast treedt ze ook op als adviseur voor Pienter bij klanten om o.a. het Duurzame Toekomstplan uit te rollen.

Pienter is een adviesbureau gespecialiseerd in duurzaam ondernemen in de agrobusiness. https://www.pienter.com

B-tonic

consultancy voor CSRD-tool en materialiteitsanalyse BOMA

Inge De Clerck was als adviseur betrokken bij de ontwikkeling van de eSgility-tool. Daarnaast trad ze ook op als adviseur voor B-tonic bij klanten, waaronder Boma. Hier hebben we de dubbele materialiteitsoefening begeleid die de basis vormt van het strategische duurzaamheidsplan van Boma.

B-tonic is een adviesbureau gespecialiseerd in de S van ESG (Environment, Social, Governement). https://www.b-tonic.be/

Martens glas

rebranding & strategisch advies

Inge De Clerck is naast lid van de Adviesraad van Martens Glas, ook strategisch adviseur voor de herpositionering en rebranding van dit familiebedrijf.

Als onafhankelijke glasonderneming biedt Martens Glas een compleet productgamma voor de woning- en projectbouw. Hun specialisatie zit in het adviseren, aanleveren en monteren van glaswerk op maat in de Kempen én ver daarbuiten. www.martensglas.be

Oh!rganic

Kruiden en infusies recht van het veld

Als ondernemer richtte Inge De Clerck Oh!rganic op.

Oh!rganic biedt heerlijke kruidige infusies en kruiden recht van op het veld aan. Een eigen brand, mét webshop. Oh!rganic werkt samen met coöperatieve boeren die onze duurzame waarden delen. De kruiden worden biologische dus vrij van pesticiden gekweekt. Om het de klant makkelijk te maken bieden we ook de nodige accessoires aan. www.ohrganic.be

dienstenthuis

strategisch advies, rebranding, projectmanagement

IDC stond Dienstenthuis een aantal jaren bij in het ontwikkelen van hun strategisch marketing- en communicatiebeleid en de realisatie er van. Het resultaat? Een state-of-the-art website, huisstijl, persaanpak, SEO en online strategie, advertising, events…

Dienstenthuis is een dienstencheque-bedrijf dat thuishulp voorziet aan klanten in en om Antwerpen. Duurzame HR zit in het hart van dit maatschappelijk geëngageerd bedrijf dat in 2004 werd opgericht. Waarden als respect voor mens en milieu vormen de basis van de werking. https://www.dienstenthuis.be

Dagvers

korte keten bio kant en klaarmaaltijden aan huis

Als initiatiefnemer richtte Inge De Clerck de coöperatieve Dagvers op.

DAGVERS stond voor gezonde, kindvriendelijke artisanaal bereide maaltijden gemaakt met biologische ingrediënten, geproduceerd in een korte keten en gemakkelijk duurzaam geleverd. Daarnaast was DAGVERS een werkplaats voor de kwetsbaren op de arbeidsmarkt en wou het een positieve impact genereren op mens- en milieugebied. https://dagvers.prezly.com

initiatiefnemer & organisator

Congres rond duurzame communicatie

In samenwerking met Commotie organiseerde IDC twee keer het seminarie Duurzaam Communiceren, Communiceren over Duurzaamheid. Inhoudelijk ver voor zijn tijd, maar nog altijd actueel qua inhoud.

Haven van antwerpen

Duurzaamheidsverslag


De haven van Antwerpen publiceert haar eerste duurzaamheidsverslag in 2012. IDC verzorgde de projectcoördinatie, begeleiding en advies. Copywriting en vertaling, design en ontwikkeling van de website en creatie, opmaak en druk van een samenvatting ism Commotie. www.duurzamehavenvanantwerpen.be

December 2012
Het duurzaamheidsverslag van de haven van Antwerpen wint de Award voor het beste Belgische duurzaamheidsverslag.

“Inge heeft ons uitstekend geadviseerd in onze communicatiestrategie. Ze verdiepte zich grondig in ons werkveld, onze klanten en doelgroepen, en stelde een goed onderbouwd plan op. Ook bij de uitvoering van dit plan neemt ze een actieve rol. Het is waardevol om iemand van buiten de organisatie te hebben met haar kennis en creativiteit.”

Marieke Genard

Algemeen Directeur Werk met Zin